Vraagt u een bij ons offerte aan, of sluit u via ons een energie- of telecomcontract af? Dan hebben wij uw gegevens nodig.
Wij nemen uw privacy serieus
Wij vinden het belangrijk dat u weet wat wij met uw persoonsgegevens doen. En wat uw rechten zijn. Zodat u erop kunt vertrouwen dat uw gegevens bij ons in goede handen zijn. Wij zijn verantwoordelijk voor een goede verwerking van uw persoonsgegevens.
Welke gegevens gebruiken wij?
Wij vragen u om uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Het verschilt per product welke gegevens wij nodig hebben. Soms vragen we ook andere gegevens, zoals uw IBAN voor het automatisch afschrijven van bedragen door energie- en telecomaanbieders waarmee wij samenwerken.
Wij gebruiken ook cookies
Met cookies kunnen wij u passende informatie geven of aanbiedingen en advertenties laten zien of opsturen.
Waarvoor gebruiken wij uw gegevens?
Wij gebruiken uw gegevens om:
Welke contactmomenten leggen wij vast?
Wij leggen vast wat wij met u afspreken. En we gebruiken onze contactmomenten om onze communicatie te verbeteren. Dit doen wij door de gegevens uit verschillende contactmomenten met elkaar te combineren en te analyseren. Dit zijn bijvoorbeeld contactmomenten die we vastleggen:
Van wie krijgen wij uw gegevens en met wie delen wij die?
Soms geven wij uw gegevens door. En soms controleren wij uw gegevens bij andere instanties zoals energieleveranciers of de Kamer van Koophandel. Wij verkopen uw gegevens niet. Wij kunnen gegevens uitwisselen met en/of ontvangen van:
Als het nodig is gegevens door te geven naar ontvangers buiten de Europese Economische Ruimte (EER) doen wij dat zeer zorgvuldig. Binnen de EER gelden dezelfde privacyregels.
Hoe zorgen wij dat uw gegevens veilig zijn bij ons?
Onze IT-systemen zijn goed beveiligd. En wij nemen steeds extra maatregelen om misbruik van uw gegevens te voorkomen. Ook onze medewerkers en wederverkopers hebben duidelijke instructies gekregen hoe zij om moeten gaan met uw gegevens.
Wij registreren geen gevoelige gegevens of bijzondere persoonsgegevens
Hieronder verstaan wij bijvoorbeeld uw Burgerservicenummer (BSN).
Wij bewaren uw gegevens niet langer dan noodzakelijk
Wij bewaren uw gegevens zolang wij die nodig hebben. Dit betekent dat de meeste gegevens 7 jaar worden bewaard. Of zolang verplicht is voor de wet. Bij een niet afgesloten contract bewaren wij uw gegevens 3 jaar na de offerte. Daarna verwijderen wij uw gegevens of maken wij uw gegevens anoniem.
Als wij uw gegevens anoniem maken dan verwijderen wij alle gegevens die naar u verwijzen. De gegevens kunnen niet meer aan u gekoppeld worden. De anonieme gegevens helpen ons een beter beeld te krijgen van onze bedrijfsvoering, producten en diensten.
Regels en wetten voor privacy
Wij houden ons aan de wetten en regels voor privacy. Onder andere:
Uw rechten
Uw rechten zijn ook in de wet geregeld. U mag:
Laat ons weten als u gebruik wilt maken van uw rechten
Stuur ons een brief. En stuur een kopie van uw paspoort of ID-kaart mee. Wilt u uw Burgerservicenummer (BSN) en pasfoto alstublieft onleesbaar maken? Wij reageren binnen een maand na ontvangst van uw brief. Het adres is:
Nationaal Tarieven Bureau Nederland
Joop Geesingwek 701
1096 AZ Amsterdam
Hebt u een vraag of tip over privacy?
Stuur een e-mail naar info@deenergieadviseurs.nl
Hebt u een klacht over hoe wij omgaan met uw privacy?
Kijk dan in ons document Klachtenprocedure. U vindt dit document op onze website. Op uw verzoek kunnen wij het u ook toesturen. Als we er samen niet uitkomen kunt u een klacht indienen kunt u bij Autoriteit Persoonsgegevens. Wij kunnen dit privacy statement veranderen bijvoorbeeld als er iets verandert in de wetten of regels. Of als wij nieuwe producten of diensten ontwikkelen. Op onze website vindt u altijd de laatste versie. Deze versie is van 14 april 2023.
© 2021 De Energie Adviseurs. Created by KCAN Co.